هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

وزیر آموزش و پرورش: ثبت نام اینترنتی مدارس از سال آینده اجباری می شود



ثبت نام اینترنتی امسال در شهر تهران و همزمان در سراسر کشور با کد ملی دانش آموزان انجام می شود، با برنامه ریزی های انجام شده، از سال آینده ثبت نام اینترنتی در مدارس در سراسر کشور اجباری میشود.

حاجی بابایی یکی از مزایای ثبت نام اینترنتی دانش آموزان را داشتن آمار دقیق از شمار دانش آموزان کشور و جلوگیری از ثبت نام همزمان دانش آموزان در مدارس دیگر بیان کرو

وی با اشاره به مشکل ثبت نام در برخی مدارس افزود: یک مشکلات ریشه داری در آموزش و پرورش وجود دارد که باید اصلاح شود، چرا که در برخی از مدارس ازجمله مدارس شهر تهران علیرغم داشتن شش هزار مدرسه در یک مدرسه تراکم دانش آموز بسیار بالاست، در حالی که در منطقه ای دانش آموز به اندازه کافی در کلاس وجود ندارد.

حاجی بابایی تنوع مدارس را از مشکلات دیگر نظام تعلیم و تربیت کشور عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۳ نوع مدرسه در کشور وجود دارد که این تنوع را قبول ندارم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، در توضیح بیشتر در این باره تصریح کرد: وجود مدارسی همچون تیزهوشان، غیرانتقاعی، نمونه دولتی و شاهد را از جمله این مدارس عنوان کرد که هر کدام با قوانین خود اقدام به ثبت نام دانش آموزان می کنند، بنابراین مشکلات ما کمبود مدرسه و یا معلم نیست.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، در این راستا کمیته ای را ساماندهی کرده ایم که مشکلات آموزش و پرورش را بررسی می کند و طی شش ماه گذشته به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف این کمیته بررسی مشکلات شهر تهران است، چرا که در مناطق محروم و دور افتاده، مدارس بسیار خوبی احداث شده است، در حالی که در پایتخت از ۳۳ هزار کلاس، ۲۲ هزار کلاس نیاز به تخریب و بازسازی دارد و یا ساختمان های آن استیجاری است، لذا یکی از وظایف مهم این کمیته بررسی مشکلات مدارس شهر تهران در سه مولفه، دانش آموز ، معلم و کلاس است.

مدیران مدارس با دریافت مبالغ اندک در حین ثبت نام، حیثیت نظام آموزش و پرورش و مدیران را زیر سوال نبرند

حاجی بابایی درباره اخذ وجه در هنگام ثبت نام از دانش آموزان نیز اظهار کرد: آموزش و پرورش به کلیه مدارس غیر دولتی اعلام کرده است که شهریه دریافتی را در تابلوی اعلانات نصب کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدارس دولتی حق دریافت هیچ گونه وجهی را در هنگام ثبت نام تا پایان مهر ماه ندارند، افزود: پس از پایان مهر ماه و با تشکیل هیات امناء، درصورت تمایل خانواده ها می توانند مبالغی را به مدارس اهدا کنند که پرداخت این وجوه اختیاری است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران وزارتخانه نیز گفت: من برای حفظ شان و جایگاه شما آمده ام، لذا با دریافت مبالغ اندک حیثیت نظام آموزش و پرورش و مدیران را زیر سوال نبرند.

وی گفت: دولت در سال جاری ۱۲ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش بودجه مصوب کرده است که از این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به عنوان سرانه به حساب مدارس واریز شده است، لذا مدیران حق دریافت وجهی را در هنگام ثبت نام ندارند .

● تغییر ساعات کاری مدارس مشکل ساز است

وی با بیان مخالفتش با تغییر ساعات مدارس در تهران در این باره، توضیح داد: مخالفت من با اصل قضیه نیست ، بلکه با بی نظمی که به وجود می آید مخالفم .

حاجی بابایی ادامه داد: نمی توان گفت که اولیای ساعت ۷ به اداره ها بروند و دانش آموزان ساعت ۸ لذا هر گونه مشکلی که برای اولیا و دانش آموزان و آموزش و پرورش ایجاد شود و نظام تعلیم و تربیت را با مشکل مواجه کند، مخالفیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر حکم دفترداران به معاون اجرایی مدارس نیز، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳ هزار دفتردار در سراسر کشور وجود دارد که حکم تمامی این دفترداران به معاون اجرایی تبدیل می شود. از این پس نیروی به عنوان دفتردار در مدارس نخواهیم داشت.

حاجی بابایی با اشاره به نیاز آموزش وپرورش به جذب حداقل ۷۰ هزار معاون اجرایی در مدارس پیش بینی کرد که برای مدارسی که تعداد دانش آموزان آن بالای ۶۰۰ نفر باشد، دو معاون اجرایی منصوب کنیم.

● کادر اداری مدارس براساس درجه بندی جدید تغییر می کند

وزیر آموزش وپرورش همچنین در حاشیه گردهمایی مشاوران جوان وزارت آموزش وپرورش گفت: ما به سمت و سوی حرکت می کنیم که توازن به وجود بیاید.

وی با تاکید بر مجتمع های روستایی، تصریح کرد: با تعریف جدید، این مجتمع ها هم در روستا و هم در شهر تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به تغییر درجه بندی مدارس، خاطرنشان کرد: براساس درجه بندی جدید مدارس که ابلاغ شده است کادر اداری مدارس تغییر می کند و همه نیروها ساماندهی می شوند. هیچ کس حق استفاده از نیروی شرکتی خدمات آموزشی در مدرسه را ندارد.

وزیر آموزش وپرورش گفت: در تهران کمیته ای برای بررسی تعداد کلاس مدارس معلم و دانش آموزان تشکیل شده تا بتوانیم با کیفیت بهتر مدارس را اداره کنیم.

● تغییر در تعداد استخدامی های آموزش وپرورش حاصل نشده است

وزیر آموزش وپرورش در خصوص ۴۰ هزار نیروی استخدامی آموزش و پرورش عنوان کرد: تغییری در این تعداد حاصل نشده است، بلکه در سهمیه استان ها جابجایی صورت گرفته است .

وی افزود: از آنجایی که در یک استان ۲۵۰۰ نفر و در استان دیگر ۱۰۰ نفر حق التدریسی وجود دارد، لذا برای ایجاد عدالت سهمیه استانها را براساس ۳ محور نیاز، نسبت تراکم معلم به دانش آموز وسهمیه حق التدریسی استان تغییر دادیم .

حاجی بابایی همچنین اعلام کرد: یک هزار و ۸۰۰ حق التدریسی با مدرک تربیت بدنی به استخدام آموزش وپرورش در آمده اند که این تعداد سهمیه به آموزش ابتدایی مناطق روستایی اختصاص یافت .

وزیر آموزش وپرورش در خاتمه همچنین از صدور احکام تمام حق التدریسی های شش سال به بالا خبر داد.


گزارش : خبرگزارى ایسنا (www.isna.ir)