هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

زنگ انشا در مدارس ابتدایی سراسر کشور حذف شد

با تدوین کتاب های ادبیات فارسی در مقاطع تحصیلی ابتدایی در مدارس کشور درس انشاء در مدارس کشور حذف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با تدوین کتاب های ادبیات فارسی در مقاطع تحصیلی در مدارس کشور دیگر درس مستقلی به نام انشاء در مدارس وجود ندارد و دانش آموزان در کنار چهار درس املا، آیین نگارش، زبان شناسی و دستورزبان به جای انشاء، تنها تمرین هایی برای خاطره نویسی و توصیف انجام می دهند.

این اقدام از سوی وزارت آموزش و پرورش در حالی صورت گرفته است که با تدوین کتاب های بخوانیم و بنویسیم در مقاطع تحصیلی عملا جایی برای زنگ های انشا در مدارس وجود ندارد.

کتاب فارسی در حال حاضر در دو جلد جداگانه با عنوان های بخوانیم و بنویسیم تدوین شده است. این دو کتاب کاملاً با هم مرتبط و هماهنگ هستند. کتاب بخوانیم برای تقویت مهارتهای خواندن، گفتن و شنیدن و کتاب بنویسیم برای تقویت مهارت نوشتن است.

همچنین در این کتاب دانش آموزان به تمریناتی برخورد می کنند که در زمینه ی علوم، تعلیمات اجتماعی، دینی و ... است اما باز فصل و موضوعی در رابطه با انشاء وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، شکل تدوین این کتاب و تدریس معلم به شکلی شده است که در درس آیین نگارش تمرین هایی برای خاطره نویسی و توصیف وجود دارد که به شکلی بسیارمحدود همان انشاءی سال های گذشته است.اما به خاطر کمبود وقت و مباحث زیادی که معلم ادبیات باید در کلاس به آن بپردازد عملا فرصت زیادی برای توجه به انشاء باقی نمی ماند.


خبرگزارى ایلنا (www.ilna.ir)