هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

فیلم سخنرانی "علی جمعه" در رابطه با عدم توهین به قبور اولیاءالله


«دکتر علی جمعه» مفتی سابق مصر در یک سخنرانی تاریخی در 2011/04/11  با انتقاد شدید از کسانی که اقدام به تخریب برخی آرامگاهها در شماری از استان های این کشور کرده بودند، گفت: کسانی که چنین اعمالی را انجام دهند، از دین و عقل و انسانیت برخوردار نیستند.


پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه(شفقنا)همزمان با تخریب و نبش قبربرخی از آرامگاهها و مراقد صالحین در راس آنها قبر صحابی ارجمند «حجر بن عدی» توسط برخی از وهابیون مرتبط با ارتش آزاد سوریه، بار دیگر سخنرانی گران سنگ علی جمعه را ذکر می کند تا سند محکمی برای محکومیت این اقدام وحشیانه باشد.






شیخ علی جمعه در این سخنرانی به بحثی که بین او و برخی از کسانی که معتقدند قبور صالحین و اولیای الهی، بت محسوب می شوند، اشاره کرده و می گوید: در مناقشه هایی که با برخی از این افراد جاهل و نادان داشتم تاکید می کردند که قبور، بت هستند بنده به آنها گفتم که اگر می خواهید راه پیامبر(ص) را ادامه دهید، بدانید که ایشان به مدت 13 سال در مکه زندگی کردند اما 360 بت را تخریب نکرد در حالی که می توانست چنین کاری را انجام دهد و شما تنها در صدد برانگیختن فتنه هستید.

وی در این سخنرانی، ادامه می دهد: یکی دیگر از جاهلان خواهان تخریب قبر امام حسین(ع) را دارد در حالی که کسی که قبر ایشان را بت بشمارد، پست و حقیر و مغرور است. خداوند  و دست و پا و گردن چنین فردی را قطع گرداند. خداوند ما را کفایت می کند و هموست بهترین وکیل» در همین حال تمامی نمازگزاران نیز همراه وی این جمله را فریاد می زنند به طوری که دیوراهای مسجد جامع الازهر به لرزه درآمد.
مفتی سابق مصر در سخنرانی خود در مسجد جامع الازهر ادامه می دهد: کسانی که به تخریب ضریح حسین(ع) دعوت می کنند، به حدیثی از پیامبر(ص) استناد می کنند که معنایش را به درستی نفهمیده اند آن حدیث نیز این است که «خدا لعنت کند یهود و نصارا را، آنها قبور انبیای خود را مسجد قرار دادند» آنها نفهمیده اند که منظور از مسجد، مکانی است که سجده کننده، آن را جهتی برای  سجده خود قرار می دهد  و مسلمانان قبور اولیای خود را جهتی برای سجده قرار نمی دهند.
وی می افزاید: آنها همچنین به حدیث دیگر پیامبر اینکه «خداوندا قبر مرا بتی برای پرستش قرار نده» استناد می کنند. این حدیث درواقع دعا برای امت اسلامی  است تا آنها را از عبادت قبور باز دارد چرا که برخی اقوام گذشته چنین کردند و قبور را مسجد قرار دادند.
مفتی سابق مصر تاکید می کند: قبر حضرت محمد(ص) هیچ گاه مورد عبادت قرار نمی گیرد زیرا پیامبر اکرم(ص) از خداوند خواسته است که قبر ایشان را بتی برای عبادت قرار ندهد و خداوند نیز این دعا را برآورده ساخته است.
علی جمعه در ادامه سخنرانی خود، کسانی که خواهان تخریب قبور اولیای الهی هستند را افراط گرا و کوردل توصیف کرده و خاطرنشان می کند: مجمع مطالعات اسلامی روز گذشته بیانیه ای صادر کرده که درآن بر جرم بودن و تحریم تخریب قبور اولیای صالح خداوند تاکید شده است چرا که این موضوع، کشور را وارد فتنه ای می کند که انتها ندارد.
انتهای پیام

www.shafaqna.com/persian