هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

بازدید مدیران هنرستان های شهرستان زنجان از هنرستان های شهرستان های ابهر و خرم دره

در راستای اجرای برنامه های عملیاتی اداره کل که به منظور تبادل و بهره گیری تجربیات مدیریتی مدارس،  ارتقاء سطح مشارکت گروهی و ارتقاء کیفیت آموزش و رفع چالش های موجود و استفاده از ظرفیت های هنرستانی، مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش منطقه آموزشی زنجانرود و نواحی 1 و 2 زنجان در روز یکشنبه 17 آذر ماه از هنرستان های شهرستان های خرم دره و  ابهر بازدید به عمل آوردند. 

   

در این تجربه گردانی مدیران ضمن بازدید از بخش های مختلف، به تبادل نظر درباره توسعه کمی و متوازن آمار ثبت نامی هنرستان ها و روش های جذب دانش آموزان پایه نهم در هنرستان ها و توسعه کیفی آموزش های هنرستانی از جمله کسب رتبه در مسابقات و جشنواره ها، درصد قبولی، درصد فارغ التحصیلان و میانگین نمرات دروس و ارتقاء سیستم تشویق در مدرسه به منظور انگیزه بخشی به دانش آموزان، اجرای برنامه ها و فعالیت ها برای ارتقاء کیفی آموزش ها، پرورش و ارتقاء روحیه مسئولیت پذیری در معلمان و توسعه یادگیری مشارکتی و روش های نوین تدریس و برنامه های ایجاد انگیزه برای هنرآموزان و دبیران به بحث و تبادل نظر پرداختند.


همچنین در بخش مدیریت راجع به نحوه تعامل با سایر عوامل و نحوه اطلاع رسانی آیین نامه ها و بخشنامه های مهم،  وضعیت بایگانی و نگهداری اسناد و مدارک، تجارب خود را به اشتراک گذاشتند. همچنین به کیفیت بخشی جلسات شورای دبیران، انجمن اولیاء و مربیان و شورای دانش آموزی و بکارگیری مصوبات این جلسات در امور هنرستان تاکید نمودند.


در ادامه در خصوص پیاده سازی کارآفرینی و آموزش همراه با تولید و برطرف کردن مشکلات آن توضیحاتی ارائه دادند. همچنین به راهکارهای هنرستان برای تامین منابع مالی و تجهیزات کارگاهی مورد نیاز و اهمیت وضعیت نگهداشت تجهیزات اداری، آموزشی و کارگاهی و استفاده از ظرفیت خیرین و اولیا و.. پرداختند و به  توسعه ارتباط هنرستان ها با مراکز آموزشی، تولیدی و صنعتی تاکید نمودند و لزوم توجه به شاداب سازی و زیباسازی و بهداشت محیط هنرستان و ابتکارات و نوآوری های خاص هنرستان در امور مختلف بیان گردید