هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

معرفی رشته های هنرستانی / صنایع دستی


صنایع دستی یکی از گروه های فنی و مهارتی است که در آن دانش آموزان مهارت های لازم برای تولید و طراحی انواع تولیدات دستی را فرا می گیرند. آموزش های این گروه به دانش آموزان امکان می دهد که با استفاده از خلاقیت و هنر خود، محصولاتی با کیفیت و زیبا بسازند که در بازار کار مورد تقاضا هستند.

 

برای ورود به این گروه، دانش آموزان باید پس از پایان دوره متوسطه اول، یکی از رشته های طلا و جواهرسازی یا   سراجی کیف را در زمینه هنر انتخاب کرده و در هنرستان ها به مدت سه سال تحصیل کنند. فارغ التحصیلان می توانند در دانشگاه ها در رشته های مرتبط ادامه تحصیل دهند.

 

ü       طراحی طلا و جواهر: در این رشته، دانش آموزان با اصول و فنون طراحی انواع جواهرات از قبیل حلقه، گردنبند، گوشواره، دستبند و غیره آشنا می شوند. همچنین با مواد اولیه و ابزارهای مورد نیاز برای تولید جواهرات مانند طلا، نقره، الماس، زمرد، یاقوت و غیره و نحوه استفاده از آنها آموزش می بینند و نمونه هایی از جواهرات را به صورت دستی و یا با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری طراحی می کنند.

ü       سراجی کیف: در این رشته، دانش آموزان با اصول و فنون ساخت انواع کیف چرمی به روش های سنتی و صنعتی آشنا می شوند. همچنین با مواد اولیه و ابزارهای مورد نیاز برای تولید کیف مانند چرم، پارچه، نخ، سوزن، قالب، ماشین دوزندگی و غیره و نحوه استفاده از آنها آموزش می بینند و نمونه هایی از کیف را به صورت دستی و یا با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری طراحی و تولید می کنند.